Erasmus + KA2 projekt:  STEPS2030WORLD

Opis: Organizacija združenih narodov je leta 2015 sprejela Agendo 2030 za trajnostni razvoj. Prepleta se skozi 17 ciljev trajnostnega razvoja,  usmerjenih na zaščito okolja, zmanjševanje neenakosti in na odpravo revščine v svetu.  K uresničevanju ciljev  se zavzemajo  države sveta, z željo, da bi do leta 2030 dosegli pravičnejši in čistejši svet. STEPS2030WORLD je šolski projekt, ki ima za osnovni cilj iskanje in uresničevanje  možnosti, ki jih imajo dijaki, učitelji, šole ali lokalno okolje, da skupaj prispevamo vsaj majhen korak (»step«) k uresničitvi Agende 2030. V projektu  STEPS2030WORLD se bomo za pozitivni napredek, v smeri trajnostnega razvoja na različnih področjih, zavzemale šole iz Nemčije, Nizozemske, Italije, Hrvaške in Slovenije.

Čas trajanja: 1.9. 2018 – 1. 9.2020.

Koordinatorica projekta:  prof. Ester Mrak

Sodelujoči učitelji: Marjanca Poljanšek, Jasmina Velikanje, Nataša Graovac, Janja Rejec, Manica Seljak

»Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v gimnazijah«

Opis: Namen projekta je razviti, preizkusiti in implementirati celosten model spodbujanja kompetence podjetnosti v gimnazijah, s katerim bi omogočili dijakom prožnejšo prehajanje med gimnazijami in okoljem. Za dosego tega namena je bistveno, da se s kompetenco podjetnosti opolnomoči učitelje, tako, da bodo znali čim bolje razvijati podjetniške veščine pri dijakih. Skozi projekt bodo dijaki pridobivali znanja in  praktične izkušanje.  Pomemben cilj projekta je dijake naučiti, kako pridobljeno znanje uporabiti v realnem življenju in kako delovati proaktivno ter samoiniciativno. Tako bodo dijaki po končanem šolanju bolje opremljeni z znanjem, veščinami in spretnostmi, s katerimi bodo učinkoviteje vstopali na trg delovne sile. Gimnazija Jurija Vege bo razvijala kompetenco podjetnosti skozi predmet ITS (interdisciplinarni tematski sklopi). V začetnem letu bomo imeli tri ITS (naravoslovni, družboslovni in jezikoslovni) v 2. letniku gimnazije.

Vodja projekta na šoli: Ester Mrak

Članici projektnega tima: Magdalena Klasinc in Nataša Graovac

Trajanje projekta: 2017-2022

 

KA1 – Mobilnost šolskega osebja: GJV2020 – Dijak v središču učnega procesa

Opis: Cilj projekt je pridobiti uvid ter izkušnje v princip formativnega spremljanja in sicer preko opazovanja pouka. Ker v Sloveniji ni srednjih šol, kjer bi bilo formativno spremljanje bistven del pouka, zgledov ne moremo iskati doma, smo se odločili, da jih poiščemo v Španiji, Irski in Veliki Britaniji. Na podlagi izkušenj na drugih šolah bomo poskušali v naši šoli ustvariti spodbudno učno okolje, ki bo dijakom omogočalo razvijanje njihovih potencialov in veščin ter  postopoma uvajati fleksibilno organizacijo pouka oziroma osebno naravnanega učenja in poučevanja.

Čas trajanja: 01. 07. 2016 – 30. 06. 2018

Koordinator: Božena Rudolf

Sodelujoči učitelji: Marjanka Jerman, Božena Rudolf, Manica Seljak, Klavdija Stepančič

 

KA1 – Mobilnost šolskega osebja: Prenovljena šola – usposobljen učitelj za izzive 21. stoletja

Opis: Zavedamo se, da so nekatera znanja kratkotrajna. Zato želimo s pomočjo projekta spoznati, kako pri poučevanju upoštevati sodobna spoznanja psihologije in didaktike ter izzvati spremembe v načinu poučevanja. Obenem pa želimo povečati motivacijo učiteljev za uvajanje sodobnih in učinkovitih metod in pristopov k poučevanju ter motivacijo dijakov za učenje.

Čas trajanja: 01. 07. 2017 – 30. 06. 2019

Koordinator: Božena Rudolf

Sodelujoči učitelji: Maja Justin, Karmen Vidmar, Marjanca Poljanšek, Magdalena Klasinc, Jasmina Velikanje, Tatjana Pivk, Sergeja Lipušček Ester Mrak, Nataša Bogataj

 

KA1 – Mobilnost  v PIU: Dvig mednarodne poklicne kompetence

Opis: Projekt poteka v sodelovanju s koncernom Kolektor ter korporacijo Hidria, natančneje v njihovih podjetjih v Nemčiji. V okviru projekta so predvidene tri mobilnosti štirih dijakov programa strojni tehnik (po dva v posamezno podjetje) in enega mentorja.

Čas trajanja: 01. 09. 2017 – 30. 08. 2019

Koordinator: Valerija Šemrl Kosmač

Sodelujoči učitelji: Ivan Klenovšek

Letos PUD v tujini preko tega projekta opravljajo Sven Gorjanc, Grega Poljanec in Janez Petrič, vsi dijaki tretjega letnika programa strojni tehnik. Njihove vtise lahko spremljate na blogu.

 

KA2 – Projekti sodelovanja: ROOTS (Routes to Outdoor Oriented Teaching and Sustainability – Učne poti, ki spodbujajo dejavnosti na prostem in trajnostni razvoj

Opis: Cilj projekta je promocija zdravega načina življenja in povečana okoljska ozaveščenost med mladimi. Poti, ki so včasih služile povezavam med kraji, bomo uporabljali za povezovanje s svojimi koreninami, spoznavanje narave, raziskovanje človekovega vpliva na okolje in izvajanje fizičnih aktivnosti na prostem kot del rekreacije. Z ekskurzijami vzdolž teh poti bodo dijaki pridobili različne socialne spretnosti za uspešno socialno vključevanje, kar sta dva od glavnih prioritet projekta.

Čas trajanja: 01. 09. 2017 – 31. 08. 2020

Koordinator: Božena Rudolf

Sodelujoči učitelji: Branko Kalan, Ester Mrak, Jerneja Tratnik, Manica Seljak, Maja Justin, Irena Česnik Vončina, Marjanca Poljanšek

 

KA2 [p]ROBOT  

Opis: Projekt vodi Šlezijska univerza (University of Silesia, Chorzow) iz Poljske in se financira s sredstvi EU ter Edu-Res fondacija. Cilj projekta je z uporabo robotov ter programiranja povečati motivacije za učenje naravoslovnih predmetov (matematike, fizike, kemije, …). Ko dijaki poskušajo s pomočjo robotov poskušajo rešiti določeno nalogo, spoznajo, da za uspešno rešitev potrebujejo znanje naravoslovnih predmetov. Rezultat projekta bodo delovni listi za dijake ter navodila za učitelje, ki jih morajo pripraviti vse sodelujoče šole. Poleg univerze namreč v projektu sodelujejo srednje šole iz Grčije, Italije, Litve, Makedonije in Poljske ter Slovenije.

Čas trajanja: 01. 10. 2017 – 31. 08. 2020

Koordinator: Bojan Tuta/Božena Rudolf

Sodelujoči učitelji: Tanja Pirih, Sergeja Lipušček, Marjanca Poljanšek, Magdalena Klasinc

 

Prva zaposlitev v vzgoji in izobraževanju

Več na povezavi. 

 

 

ATS 2020

Šola je vključena v triletni mednarodni projekt ATS 2020 (Assessment of Transversal Skills), katerega osnovni koncepti so: formativno spremljanje dijakovega učenja in napredka, razvijanje transverzalnih veščin in uvajanje razvojnega e-listovnika. V praksi to pomeni učiteljeva zavestna uporaba metod, oblik in strategij, ki dijaka postavljajo v središče učnega procesa, mu omogočajo načrtovanje lastnega učenja in odgovorno vrednotenje svojih dosežkov. Vodilo za načrtovanje učnega procesa je nujnost ustvarjanja notranje motivacije dijaka za pridobivanje znanja oziroma lasten napredek. Elementi, ki to omogočajo so: aktiviranje dijakovega predznanja, skupno določanje kriterijev uspešnosti, vrednotenje napredka in nenazadnje kvalitetna povratna informacija, ki dijaku omogoča izboljšanje dosežkov na poti do zadanega cilja, znanja v skladu z vnaprej jasnimi kriteriji uspešností

 

 InTIMe21

Tudi letos na šoli drugo leto zapored poteka projekt Erasmus+ KA2 z naslovom InTIMe21, Innovating teaching ideas and methods for the 21st century/Inovativne ideje in metode poučevanje za 21. stoletje. V povezavi s šolami iz Danske, Avstrije, Italije, Poljske, Finske, Španije bodo učitelji spoznavali in predstavljali nove metode poučevanja ter jih delili med seboj. V projektu bodo aktivno sodelovali tudi dijaki s svojimi idejami ter preizkušanjem metod obenem pa bodo poglabljali medsebojne stike in iskali nove načine za varstvo okolja v svojem okolju. V projektu se želimo povezati tudi z lokalnimi podjetji, saj nas zanima katere kompetence po njihovem dijaki danes potrebujejo in jim jih šola (še) ne nudi. (koordinatorica Božena Rudolf)

Airnet

Prav tako šola od šolskega leta 2014/15 sodeluje z dijaki poklicnih in gimnazijskih programov v projektu Airnet. V 3-letnem projektu sodelujemo s srednjimi šolami iz Anglije, Španije, Nemčije in Francoske Gvajane. Dijaki bodo raziskovali temo zraka iz različnih vidikov (naravoslovni, tehnični, glasbeni in umetniški), vse skupaj pa bo podprto z IKT tehnologijo. Poudarek projektnih izmenjav bo na tem, da se dijaki iz različnih kulturnih in družbenih področji učijo drug od drugega. Skozi projekt bodo učenci pridobili na osebnem razvoju in si izboljšali poklicne spretnosti. Dijaki različnih držav bodo v mešanih skupinah preučevali zrak in s tem izboljšali znanje tujih jezikov (angleščine, francoščine, nemščine in španščine) ter razvijali kreativne ideje. (koordinator Nejc Grošelj)

 

KA1 – Mobilnost šolskega osebja: GJV2020 – Dijak v središču učnega procesa

Opis: Cilj projekt je pridobiti uvid ter izkušnje v princip formativnega spremljanja in sicer preko opazovanja pouka. Ker v Sloveniji ni srednjih šol, kjer bi bilo formativno spremljanje bistven del pouka, zgledov ne moremo iskati doma, smo se odločili, da jih poiščemo v Španiji, Irski in Veliki Britaniji. Na podlagi izkušenj na drugih šolah bomo poskušali v naši šoli ustvariti spodbudno učno okolje, ki bo dijakom omogočalo razvijanje njihovih potencialov in veščin ter  postopoma uvajati fleksibilno organizacijo pouka oziroma osebno naravnanega učenja in poučevanja.

Čas trajanja: 01. 07. 2016 – 30. 06. 2018

Koordinator: Božena Rudolf

Sodelujoči učitelji: Marjanka Jerman, Božena Rudolf, Manica Seljak, Klavdija Stepančič

 

ATS 2020

Šola je vključena v triletni mednarodni projekt ATS 2020 (Assessment of Transversal Skills), katerega osnovni koncepti so: formativno spremljanje dijakovega učenja in napredka, razvijanje transverzalnih veščin in uvajanje razvojnega e-listovnika. V praksi to pomeni učiteljeva zavestna uporaba metod, oblik in strategij, ki dijaka postavljajo v središče učnega procesa, mu omogočajo načrtovanje lastnega učenja in odgovorno vrednotenje svojih dosežkov. Vodilo za načrtovanje učnega procesa je nujnost ustvarjanja notranje motivacije dijaka za pridobivanje znanja oziroma lasten napredek. Elementi, ki to omogočajo so: aktiviranje dijakovega predznanja, skupno določanje kriterijev uspešnosti, vrednotenje napredka in nenazadnje kvalitetna povratna informacija, ki dijaku omogoča izboljšanje dosežkov na poti do zadanega cilja, znanja v skladu z vnaprej jasnimi kriteriji uspešností

Praktično usposabljanje dijakov v tujini

V šolsekem letu 2015/16 nadaljujemo z delom v dvoletnem projektu Erasmus+ KA1 z naslovom Praktično usposabljanje dijakov v tujini. Projekt poteka v sodelovanju s koncernom Kolektor, konkretno s podjetjem Kolektor Kautt&Bux iz Nemčije. V oviru projekta so predvidene tri mobilnosti štirih dijakov programa strojni tehnik in enega mentorja. Prva mobilnost je predvidena v septembru 2014. V to mobilnost bodo vključeni štirje dijaki 4. letnika storjni tehnik, ki bodo v okviru počitniške prakse skupaj z mentorjem postavili temelje za izvajanje PUD za naslednji dve mobilnosti, ki sta predvideni maja in novembra 2015. V drugo in tretjo mobilnost bodo vključeni dijaki tretjega letnika programa strojni tehnik skupaj z mentorjem.

 InTIMe21

Tudi letos na šoli drugo leto zapored poteka projekt Erasmus+ KA2 z naslovom InTIMe21, Innovating teaching ideas and methods for the 21st century/Inovativne ideje in metode poučevanje za 21. stoletje. V povezavi s šolami iz Danske, Avstrije, Italije, Poljske, Finske, Španije bodo učitelji spoznavali in predstavljali nove metode poučevanja ter jih delili med seboj. V projektu bodo aktivno sodelovali tudi dijaki s svojimi idejami ter preizkušanjem metod obenem pa bodo poglabljali medsebojne stike in iskali nove načine za varstvo okolja v svojem okolju. V projektu se želimo povezati tudi z lokalnimi podjetji, saj nas zanima katere kompetence po njihovem dijaki danes potrebujejo in jim jih šola (še) ne nudi. (koordinatorica Božena Rudolf)

Airnet

Prav tako šola od šolskega leta 2014/15 sodeluje z dijaki poklicnih in gimnazijskih programov v projektu Airnet. V 3-letnem projektu sodelujemo s srednjimi šolami iz Anglije, Španije, Nemčije in Francoske Gvajane. Dijaki bodo raziskovali temo zraka iz različnih vidikov (naravoslovni, tehnični, glasbeni in umetniški), vse skupaj pa bo podprto z IKT tehnologijo. Poudarek projektnih izmenjav bo na tem, da se dijaki iz različnih kulturnih in družbenih področji učijo drug od drugega. Skozi projekt bodo učenci pridobili na osebnem razvoju in si izboljšali poklicne spretnosti. Dijaki različnih držav bodo v mešanih skupinah preučevali zrak in s tem izboljšali znanje tujih jezikov (angleščine, francoščine, nemščine in španščine) ter razvijali kreativne ideje. (koordinator Nejc Grošelj)

Indija

V šolskem letu 2014/15 bomo enemu ali največ dvema dijakoma omogočili enomesečno šolanje na Amity Group of Schools, New Delhi. (koordinatorica Klavdija Stepančič)

Mednarodna izmenjava

Mednarodna izmenjava s šolo Institut de Genech v Franciji, sodelovalo je 18 dijakov iz 2.a

Praktično usposabljanje dijakov v tujini

V šolsekm letu 2014/15 smo na šoli začeli z delom v dvoletnem projektu Erasmus+ KA1 z naslovom Praktično usposabljanje dijakov v tujini. Projekt poteka v sodelovanju s koncernom Kolektor, konkretno s podjetjem Kolektor Kautt&Bux iz Nemčije. V oviru projekta so predvidene tri mobilnosti štirih dijakov programa strojni tehnik in enega mentorja. Prva mobilnost je predvidena v septembru 2014. V to mobilnost bodo vključeni štirje dijaki 4. letnika storjni tehnik, ki bodo v okviru počitniške prakse skupaj z mentorjem postavili temelje za izvajanje PUD za naslednji dve mobilnosti, ki sta predvideni maja in novembra 2015. V drugo in tretjo mobilnost bodo vključeni dijaki tretjega letnika programa strojni tehnik skupaj z mentorjem.

InTIMe21

V šolskih letih 2014/15, 15/16 in 16/17 bo na šoli potekal projekt Erasmus+ KA2 z naslovom InTIMe21, Innovating teaching ideas and methods for the 21st century/Inovativne ideje in metode poučevanje za 21. stoletje. V povezavi s šolami iz Danske, Avstrije, Italije, Poljske, Finske, Španije bodo učitelji spoznavali in predstavljali nove metode poučevanja ter jih delili med seboj. V projektu bodo aktivno sodelovali tudi dijaki s svojimi idejami ter preizkušanjem metod obenem pa bodo poglabljali medsebojne stike in iskali nove načine za varstvo okolja v svojem okolju. V projektu se želimo povezati tudi z lokalnimi podjetji, saj nas zanima katere kompetence po njihovem dijaki danes potrebujejo in jim jih šola (še) ne nudi. (koordinatorica Božena Rudolf)

Airnet

Prav tako šola od šolskega leta 2014/15 sodeluje z dijaki poklicnih in gimnazijskih programov v projektu Airnet. V 3-letnem projektu sodelujemo s srednjimi šolami iz Anglije, Španije, Nemčije in Francoske Gvajane. Dijaki bodo raziskovali temo zraka iz različnih vidikov (naravoslovni, tehnični, glasbeni in umetniški), vse skupaj pa bo podprto z IKT tehnologijo. Poudarek projektnih izmenjav bo na tem, da se dijaki iz različnih kulturnih in družbenih področji učijo drug od drugega. Skozi projekt bodo učenci pridobili na osebnem razvoju in si izboljšali poklicne spretnosti. Dijaki različnih držav bodo v mešanih skupinah preučevali zrak in s tem izboljšali znanje tujih jezikov (angleščine, francoščine, nemščine in španščine) ter razvijali kreativne ideje. (koordinator Nejc Grošelj)

Izvajali bomo projekt GLOBE AWARD (Tanja Pirih).

Septembra 2014 se je zaključil dvoletni projekt Homai.

Mednarodna izmenjava

Mednarodna izmenjava s šolo Institut de Genech v Franciji, sodelovalo je 19 dijakov iz 2.a in 2.b